Tapahtumakalenteri

13 25 26 27 28 29 30 31

RSS ATOM

KLUBIN KOKOUSPAIKKA JA -AIKA

Kokoonnumme keskiviikkoisin klo 18.00 Santa`s Resort & Spa Hotel Sanin kabinetissa osoitteessa Jukupolku 3. Kulku kokouspaikkaan on kylpylä SaniFanin pääovesta. Vastaanotto ohjaa kokoustilaan.

Korona-aika toi myös etäkokoukset, joissa käytämme Teams-sovellusta. Tarkista aika ja paikka tapahtumakalenterista, jossa mainitaan myös mahdollinen etäkokouksen linkki.

Klikkaa kuva isommaksi

Kalajoen Rotaryklubin kokoukset ovat siirtyneet Santa`s Resort & Spa Hotel Saniin. Hotellissa on pidetty Rotarien piirikonferenssi v. 2010 ja 2018
Kuva piirikonferenssin ajalta.

Vierailijoille tiedoksi, että kokoustilaan pääsee helpoimmin kylpylä SanFanin pääovesta (seuraava kuva oikealla). Vastaanotossa neuvotaan kulku kokouskabinettiin.
Kylpylä SaniFanin pääovi
Facebook-sivun näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Polioplus-ohjelma on kansainvälisen Rotaryjärjestön suurponnistus polion hävittämiseksi maailmasta. Rotaryjärjestö on toiminut asian hyväksi 30 vuotta, ja tavoitteena oli hävittää polio maailmasta Rotaryn 100-vuotispäivään vuonna 2005 mennessä. Tavoitetta ei hyvästä menestyksestä huolimatta täysin saavutettu, ja ohjelmaa jatketaan. Kansainvälisen Rotaryjärjestön panostus ohjelmaan tulee olemaan noin 650 miljoonaa dollaria. Lisäksi Rotarypiirit ja klubit ovat lahjoittaneet tarvikkeita ja osallistuneet vapaaehtoisina paikallisella tasolla rokotuskampanjoihin.

Viimeisin suuri uutinen saatiin helmikuussa 2012 Intiasta, jossa Maailman terveysjärjestön WHO:n mukaan ei ole todettu yhtään uutta poliotapausta vuoteen. Sen johdosta WHO on poistanut Intian sellaisten maiden listalta, joissa poliota esiintyy kotoperäisenä. Listalla ovat edelleen Pakistan, Afganistan ja Nigeria.

Jos uusia tautitapauksia ei ilmene seuraavien kahden vuoden aikana, WHO katsoo, että polio on hävitetty Intiasta.

Intian pääministeri Manmohan Singh:n mukaan kiitos kuuluu vapaaehtoisille, jotka ovat kiertäneet maata rokottamassa lapsia poliota vastaan.

Myös Kalajoen Rotaryklubi on koko toimintansa ajan vuodesta 1984 lahjoittanut varoja Polioplus-kampanjaan.