Miten klubimme toimii?

Kalajoen Rotaryklubin jäseniä ja vieraita aluekuvernööri Venanzia Rizzin vierailulla 30.9.2020

Rotary on kansainvälinen palvelujärjestö. Kalajoen Rotaryklubi kuuluu Suomen pohjoisimpaan ja alueellisesti laajimpaan piiriin, joka yltää Inarista Kristiinankaupunkiin.

Kalajoen Rotaryklubi on perustettu vuonna 1984. Kokoonnumme Hiekkasärkillä Santa´s Hotel Sanin Rotarykabinetissa keskiviikkoisin noin kahdesti kuukaudessa klo 18.00 tai vierailemme jossain kiinnostavassa kohteessa tai järjestämme jäsenillemme muuta vapaa-aika- ja virkistystoimintaa. Lisäksi corona-epidemian vuoksi on ryhdytty pitämään etäkokouksia. Tarkempia tietoja tulevasta ohjelmasta löytyy tapahtumakalenterista ja valikoituja otteita aiemmista tapahtumista vuodesta 1984 alkaen tämän sivun vasemmasta palkista. Tutustu myös klubin facebook-sivuihin.

Rotarytoiminta kokoaa yhteen täysi-ikäisiä hyvämaineisia eri alojen ammateissa toimivia miehiä ja naisia. Klubit ovat epäpoliittisia ja uskontojen suhteen tasa-arvoisia. Rotaryt voivat verkostoitua oman paikkakunnan ja muiden suomalaisten rotarien kanssa. Kansainvälisyyttä pidetään arvossa, ja klubin jäsen on tervetullut klubikouksiin missä päin maailmaan tahansa.

Kalajoen Rotaryklubi ry on voittoa tavoittelematon yleishyödyllinen yhdistys. Se mm. tukee kansainvälistä PolioPlus-projektia, joka on hävittänyt polion maailmasta miltei kokonaan. Kalajoen Rotaryklubi on jakanut stipendejä kalajokisille opiskelijoille, ja klubin jäsenet ovat omaksi virkistyksekseen rakentaneet ja huoltaneet Pleunan laavua Siiponjoen varressa.

Klubikokouksissa kuullaan esitelmiä ajankohtaisista aiheista. Teemat ovat työelämästä, harrastuksista, terveydestä, kaupasta, rakentamisesta, politiikasta, taiteesta - kaikesta mikä jäseniä puhuttaa. Klubi kutsuu kokouksiinsa mielenkiintoisia vieraita, ja klubi vierailee paikoissa, jonne muuten voi olla vaikea päästä.

Kalajoen Rotaryklubin presidentti 1.7.2023 - 30.6.2024 on Timo Saari ja klubin sihteeri Tomi Törvall.

Oletko kiinnostunut klubistamme? Ota meihin yhteyttä ja tule tutustumaan toimintaamme, järjestämme asian!