Pleunan Laavutalkoot toukokuu 2019

Pleunan Laavutalkoot 2019

Tapahtuma: Kalajoen Rotaryklubin Pleunan Laavutalkoot
Aika: 24.05.2019 klo 18:00-23:00

Talkooporukkaa alkoi saapua Pleunaan jo viiden kieppeillä iltapäivällä ja kuuden-seitsemän välillä sakkia oli paikalla mukavasti. Sateesta huolimatta töitä paiskittiin suomalaisella sisulla ja kalajokisella periksiantamattomuudella.

Laavua korotettiin, grillipaikalle laavun eteen tehtiin tukeva laattapohjustus johon uusi grilli pultattiin kiinni, puuvajan lahonnut pärekatto purettiin ja sen tilalle tehtiin uusi lautakatto. Vanhan katon jämät siivottiin pois paikkoja sotkemasta. Lisäksi suuri rankakuorma pilkottiin polttopuiksi, joita vaja onkin nyt pullollaan.
Välissä pidettiin taukoja, paistettiin makkaraa, hörpättiin kaffetta ja energiajuomia sekä nauttiin yhteisolosta ja hyvästä huumorista.

Pleunan laavupaikka on alunperin toteutettu Kalajoen Rotaryklubin projektina Kalajoen Seurakunnan maalle, tietysti Seurakunnan luvalla, joten iso käsi ja kiitokset Kalajoen Seurakunnalle, että näin mahtava paikka on saatu retkeilykäyttöön kaikkien iloksi!

Kerrassaan upea toimelias ilta luonnonkauniissa paikassa, suuri kiitos kaille osanottajille!