Rotarytapaaminen Hiekkasärkkien loma-asuntomessualueella 2014

Meren rannalla lampi ja lammen rannalla loma-asuntokylä. Näkymä loma-asuntomessukylästä vajaa pari viikkoa ennen H-hetkeä. Loma-asuntomessujen toinen kylänraitti, Metsäkortteli, sijaitsee hiekkapakan ja männikkömetsän takana vasemmalla

Kalajoen Rotaryklubilla oli tilaisuus järjestää ennakkotutustuminen Kalajoen Hiekkasärkillä kesällä 2014 pidettävien loma-asuntomessujen tapahtumapaikkaan. 10.6.2014 järjestettyyn tapahtumaan ja iltatilaisuuteen sen jälkeen oli kutsuttu lähiklubit Raahesta, Oulaisista, Haapavedeltä, Nivalasta ja Ylivieskasta.  Tapahtumaan osallistui 140 henkeä, joilla oli tilaisuus nähdä messualue vajaa pari viikkoa ennen H-hetkeä. Alueella oli viimeistelytöitä meneillään, ja se oli muilta ulkopuolisilta suljettu. Kohteita on 28 kpl. Aluetta esitteli valvova rakennusmestari Esko Laitala ja Kalajoen klubin presidentti Jarmo Nikkarikoski. Toimitusjohtaja Nikkarikosken edustama rakennusliike Nivat & Forss on rakentanut messualueelle kolmikerroksisen asunto- ja loma-asuntokohteen Hiekkasärkkien Meritähden. Loma-asuntomessuista löytyy netsitä runsaasti tietoa.

Tutustumiskierroksen jälkeen kokoonnuttiin illalliselle ravintola Dyyniin. Tilaisuudessa käytti puheenvuoron aluekuvernööri  Esa Muuruvirta sekä presidentti Jarmo Nikkarikoski. Ravintola Dyynin esitteli yrittäjä Hanna Saari. Dyyni toimii entisissä kuuluisan Kalajoen Matkailuhotellin tiloissa, josta Veikko Huovisen lampaansyöjät lähtivät seikkailulleen.

Tilaisuus oli onnistunut, ja aluekuvernööri Esa Muurivirta toivoi kesätapaamisille jatkoa ja ehdotti, että klubit vuoroillaan sellaisen järjestäisivät.