Vattajan ampumaleirillä 19.5.2017

Vieraileva Kalajoen ja Ylivieska-Jokivarsi -Rotaryklubien osasto ryhmäkuvassa Leopard-panssarivaunun edessä ja panssarivaunun miehistö vaunun päällä.

Kalajoen Rotaryklubin ja Ylivieska-Jokivarsi -Rotaryklubin jäsenillä oli hieno tilaisuus vierailla Vattajan ampumaleirillä 19.5.2017. Vierailulla tutustuttiin Vattajan ampumaleirin historiaan ja sen nykyiseen toimintaan. Meneillään oli kaksiviikkoisen harjoituksen kovapanosviikko. Toisella viikolla pidetään sotaharjoitus, johon kuuluu Arctic Challenge ilmapuolustusharjoitus, johon osallistuu 100 konetta 11 maasta, Suomen lisäksi mm. Ruotsin, Yhdysvaltojen, Norjan, Sveitsin ja Espanjan puolustusvoimista.

Vieraileva osasto tutustui tykistöön, harjoituslennokkeihin ja Leopard-panssarivaunuun, jonka edessä otetettiin ryhmäkuva.

Vierailun päätteeksi puolustusvoimat tarjosi sotilaskodissa koko ryhmälle munkkikahvit. Vierailukokemus oli hieno. Klubin edellisestä vierailusta Vattajalle oli vierähtänyt 20 vuotta. Nyt matkassa oli viisi edellisellä kerralla mukana ollutta. Ryhmäkuva (alla) edellisestä vierailusta vuonna 1997 otettiin Buk-ohjuksen edessä.

Edellisestä vierailusta Vattajalla ehti vierähtää 20 vuotta. Tässä klubi BUK-ohjuksen edessä elokuussa 1997