RYLA - johtajuuskoulutusta nuorille 2012

Kestilässä 4.-5.6.2012 järjestyn Ryla-seminaarin osallistujat ja kouluttajat

RYLA tulee sanoista Rotary Youth Leadership Awards. Tämän RI:n virallisen nuorisotoimintamuodon kohteena ovat 14-30-vuotiaat aloitekykyiset, sosiaalisesti kypsät ja vireät nuoret. Toimintamuotona ovat erilaiset rotarypiiriessä järjestettävät koulutustilaisuudet. Tavoitteena on kehittää persoonallisuutta, objektiivista harkintakykyä ja päätöksentekokykyä sekä kasvattaa taitoa esittää oma näkökanta selkeästi ja vakuuttavasti.

RYLA-seminaarit ovat eräänlaisia johtajuuskoulutustilaisuuksia, joissa eri alojen edustajat antavat evästyksiä nuorille kertoen heille johtajuuteen liittyvistä kokemuksistaan ja näkemyksistään.

Kalajoen Rotaryklubi osallistui yhdessä Raahen, Oulaisten ja Ylivieskan Rotaryklubien kanssa Kestilässä 4.-6.5.2012 pidetyn koulutustilaisuuden järjestelyyn. Kalajoen Rotaryklubista järjestelytoimikuntaan osallistui Jarmo Ainali, joka kertoi kokemuksista Kalajoen Rotaryklubin viikkokokouksessa 19.6.2012. Ryla-seminaariin kutsuttiin hakemusten perusteella 14 osallistujaa Kalajoelta, Raahesta, Oulaisista ja Haapavedeltä. Muutama joutui perumaan osallistumisensa, mutta Jarmo Ainalin kertoman mukaan seminaari onnistui kuitenkin hyvin. Olosuhteet olivat erinomaiset ja tilaisuuden anti hyvä. Ryla-seminaarien kehittämiskohde on sopivien osallistujien tavoittaminen ja seminaarin järjestämisajankohdan vaihtaminen esim. syksyyn.

Koulutuspaikka Maalaiskartano Pihkala Kestilässä