Lauantai 22.5.2010 konferenssitapahtumia

Päivän ohjelmaan kuului piirikonferenssin avaus klo 10  Sani-hotellin Aalto-salissa, ryhmätiloissa GSE-ohjelman esittely, nuorisovaihto, PolioPLus-projekti ja kansainväliset projektit. Konferenssin osallistujien Aveceille oli omaa ohjelmaa. Iltapäivällä oli piirijuhla ja alkuillasta Kalajoen kaupungin vastaanotto. Piirikonferenssin suuri iltajuhla, Governors Ball, pidettiin Rantakallassa, jonne kokouspaikalta oli järjestetty linja-autovuorot.

Tässä kuvasarjassa on tapahtumia lauantain päiväohjelmista.

Piirikonferenssin osallistujat hieraisivat silmiään kun kihvelimusiikkia (skiffle music) harrastamaan ryhtynyt klubin jäsen Raimo Hihnala ja hänen Harmittomat -orkesterinsa saapui estraadille mukanaan perin erikoisia instrumenttejä, kuten pyykkilauta, narubasso, kirves ja viila  ja käynnistivät biisin. Esiintyminen taltioitiin digikameralla videolle, joka tässä julkaistaan. Esitys sai niin hyvän vastaanoton, että myöhemmin myös kansainväliset vieraat tarttuivat omaperäisiin soittimiin ja osallistuivat riemukkaaseen ralliin. Kalajoella vierailleen australialaisen GSE-ryhmän jäsen Julia Birks on kotimaassaan Suomen matkalta kertovassa kuvablogissaan huomioinut esityksen.

Harmittomat julkaisi oman CD:n "Pikajunalla aurinkoon" v. 2011.

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.