Sunnuntai 23.5.2010 tapahtumia

Piirikonferenssin päätöspäivä alkoi ekumeenisella hartaudella, jonka toimitti Eija Nivala. Pentti Siermala sytytti kynttilät piirin alueella rotarivuoden aikana kuolleiden siskojen ja veljien muistolle.

Valtakirjojen tarkastuksen jälkeen pidettiin  Rotarypiiriin 1400 varsinainen vuosikokous. Piirikonferenssin päätöksessä esitettiin useita puheenvuoroja, ml. DG Virpi Honkala, PDG Gay Berkeley Irlannista, DG Leif Mazetti-Nissen Ruotsista sekä DG Pekka Koskinen Jurvasta muiden suomalaisten piirien edustajana.

Päätöstilaisuudessa jaettiin useita kiertopalkintoja ja kunniamainintoja sekä luovutettiin standardeja. Tuleva piirikuvernööri Leila Risteli toivotti osallistujat tervetulleiksi seuraavaan piirikonferenssiin Ouluun v. 2011. Tilaisuuden päätössanat ennen päätöslounasta lausui Kalajoen Rotaryklubin presidentti Pekka Tuomainen

Urakka on ohi. Jäljellä oli lipunlasku, johon osallistui Jukka Stolp, Pentti Siermala, Timo Ojala ja Esa Niemelä. Rotarylippu laskettiin alas ja järjestelytoimikunnan puheenjohtaja Timo Ojala luovutti lipun takaisin piirin D 1400 edustajalle PDG Sakari Hakolalle.